W pogoni za pracą

Jak zaznaczyć swoją obecność na LinkedIn? Zacznij w trybie mikro!

Ech, gdyby tak łatwo było zacząć! Wszyscy rozmawiają o budowaniu wizerunku osobistego na LinkedInie. Kiedy mowa o stworzeniu profilu, większość internautów wzdycha w duchu (albo na głos), ponieważ wypełnienie formularzy i dodanie ładnej fotki zwykle zajmuje trochę czasu. A poza tym… co dalej? Jak budować wizerunek specjalisty w sieci, żeby skuteczniej docierać do rekruterów? Przetestuj 5 wskazówek wymienionych w artykule.

1. Komentuj cudze wpisy

Zidentyfikuj osoby z Twojej branży, które są najbardziej aktywne na LinkedInie i przejrzyj ich publikacje. Wybierz kilka wpisów, które Cię interesują i podziel się swoją opinią. Oczywiście, że ją masz, napisz „Uważam, że masz rację, ponieważ…” lub „Jestem odmiennego zdania, według mnie…”. Zastanów się, czy możesz jednocześnie pociągnąć dyskusję dalej, podpytując o zdanie autora na temat powiązanej sprawy lub zadając pytania pomocnicze.

2. Dodawaj interesujące osoby

Na początku możesz czuć się nieswojo, odpisując na posty obcych osób. Możesz zacząć od komentowania treści osób, które już znasz. Dodaj swoich znajomych na LinkedInie, ale nie zapominaj poszerzać swojej sieci. Dodawaj osoby, które imponują Ci wiedzą. Nie ma nic złego w tym, że nie widzieliście się jeszcze na żywo. Zaproś osobę do kontaktów, dodając krótką notkę np. „Cześć, podobała mi się Twoja prelekcja na konferencji X…” lub „Twoje wideo zainspirowało mnie do zdobywania nowych umiejętności…”, a w przyszłości bierz udział w dyskusjach pod jej postami. 

3. Zadawaj pytania w publikacjach

Coś się intryguje, a może obiło Ci się o uszy coś, z czym się nie zgadzasz? Zapytaj o to na LinkedInie. Wrzuć je na stronie głównej, jako publikację i otwórz się na rozmowę z innymi użytkownikami. Możesz w ten sposób zyskać przydatną wiedzę i cenne relacje. 

4. Podziel się fotą z pracy

Jedziesz na konferencję albo na delegację? Strzel fotkę z podróży lub samego oznaczenia i oznacz, gdzie jesteś. A może właśnie jesteś na kawie ze znajomym lub znajomą z pracy i chcesz pochwalić się tym, jakie super masz biuro? Dzień jak co dzień, szkolenie, konferencja, integracja – wrzuć fotę na LinkedIna i pokaż, że jesteś pozytywną osobą, która lubi swoją pracę – o ile tak jest. 😉

5. Stwórz swój pierwszy artykuł

Z czasem formułowanie swoich myśli zacznie Ci przychodzić łatwiej. Mnóstwo ludzi publikuje dłuższe i krótsze artykuły na LinkedInie. Nie musisz od razu pisać rozprawki na dwie strony.  Artykułem na LinkedIn można nazwać nawet krótką notatkę. 

Treść powinna być konkretna – wtedy więcej osób ją przeczyta. Wybierz niewielki wycinek wiedzy ze swojej dziedziny lub jedno konkretne wyzwanie i rozbierz je na czynniki pierwsze w zwięzłej, ale wysyconej wiedzą publikacji.

Dlaczego warto mieć konto na LinkedInie?

LinkedIn może nie być głównym kanałem pasjonatów i specjalistów z Twojej branży, ale z całą pewnością jest bardzo popularnym narzędziem wśród rekruterów. Dla wielu z nich to jedno z pierwszych miejsc, w którym prześwietlają swoich kandydatów, dlatego warto być tam obecnym.

Warto łykać wiedzę z różnych dziedzin. Dziś wiemy już, że wszechstronność jest cenną umiejętnością u kandydatów. Na LinkedInie możesz chłonąć mikro dawki wiedzy o rekrutacji, marketingu, zarządzaniu i nie tylko, jednocześnie prawie nie zauważając, że zdobywasz cenne wskazówki. 

Niektóre relacje mogą się okazać bardzo przydatne. Może dzisiaj nie potrzebujesz mieć pod ręką zwinnego marketingowca czy dobrze oblatanej w przepisach księgowej, ale może kiedyś założysz działalność albo będziesz rozkręcać startup i nagle okaże się, że brakuje Ci takiego specjalisty? LinkedIn ma wiele zalet. Zacznij na spokojnie i odkryj, co ciekawego czeka tam dla Ciebie.

5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments