Grywalizacja w rekrutacji — zaskakujący proces rekrutacyjny w Transcom
Mnóstwo osób uwielbia gry. Okazuje się, że ta forma spędzania czasu służy nie tylko rozrywce. Wiele firm wykorzystuje gry, aby zwiększyć zaangażowanie swoich klientów… lub pracowników i osób szukających pracy. Tak — drodzy kandydaci. Grywalizacja w rekrutacji jest wykorzystywana przez liczne przedsiębiorstwa, a jednym z nich jest Transcom. Przekonajcie się jak wygląda gamifikacja w Transcom i w innych organizacjach.
Grywalizacja w rekrutacji — jak to wygląda?
Stosowanie gamifikacji w procesie rekrutacyjnym ma wiele zalet. Jest to przede wszystkim interesujące doświadczenie. Grywalizacja w rekrutacji wzbudza zainteresowanie kandydata i gwarantuje, że firma wyróżni spośród innych. Gry stworzone na potrzeby rekrutacji mają zazwyczaj na celu zbadanie kluczowych umiejętności kandydata i nawiązują do wyzwań wiążących się z codzienną pracą na danym stanowisku.
Przykładem takiej gry była aplikacja „My hotel Marriott”, w której kandydat na managera kuchni przenosił się do wirtualnej hotelowej kuchni. Jego zadaniem było zarządzanie pracownikami i zasobami, często wymagające wielozadaniowości i pracy pod presją czasu. Udział w takiej grze pokazuje nie tylko wiedzę kandydata w danej dziedzinie, ale pomaga także przetestować jego umiejętności miękkie oraz zdolność do radzenia sobie z problemami.
Sprawdź, czym będziesz się zajmować — czyli proces rekrutacyjny w Transcom
Atrakcyjny i profesjonalny proces rekrutacyjny to wizytówka nowoczesnej firmy. Dziś takie elementy, jak rozmowa kwalifikacyjna online czy elektroniczne kwestionariusze zgłoszeniowe nie są już żadną innowacją podczas naboru do pracy. Warto zauważyć, że zmieniają się nie tylko przedsiębiorstwa. Dzisiejsi pracownicy też wymagają od pracodawców coraz więcej. Chcą, by praca była atrakcyjna i dawała możliwości rozwoju, dlatego warto pokazać się od dobrej strony już na etapie rekrutacji.
Transcom wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, proponując kandydatom udział w interaktywnym czacie imitującym prawdziwy kontakt z klientem. Na ochotników czekają wirtualni interesanci: Maria, Sarah i Diego, dzięki którym można poznać specyfikę pracy i dowiedzieć się, jak wygląda przykładowa rozmowa w trakcie pracy z klientem.
„Element grywalizacji w rekrutacji sprawia, że kandydat już na samym początku styka się z realną sytuacją, z którą będzie miał do czynienia podczas codziennych obowiązków. Dzięki interaktywnej rozmowie nowi pracownicy biorący udział w onboardingu są lepiej przygotowani na to, co czeka ich podczas szkolenia”.
– mówi Senior Recruitment Marketing Specialist z firmy Transcom, Mateusz Jabłoński
Stosowanie grywalizacji w rekrutacji może zatem usprawnić proces wdrożeniowy zatrudnionych osób i lepiej przygotowuje kandydatów na wyzwania związane ze wstępnym szkoleniem. Pracownicy, którzy korzystali z gamifikacji podczas naboru oraz onboardingu łatwiej radzą sobie z codziennymi obowiązkami.
Grywalizacja ułatwia pracę rekruterom, a co z kandydatami?
Stosowanie takich interaktywnych zadań ułatwia dopasowanie kandydatów pod kątem umiejętności do poszczególnych ofert. Taki cel ma drugi element interaktywnej rekrutacji do Transcom. W tej grze (przeszłyśmy ją i gwarantujemy moc pozytywnych emocji :)) można się sprawdzić pod kątem wielozadaniowości i pracy pod presją. Kandydat otrzymuje natychmiastową informację zwrotną z oceną stopnia dopasowania do stanowiska. Dzięki temu od razu jest w stanie ocenić swoje szanse na udział w dalszej rekrutacji.
Uzyskane wyniki są weryfikowane przez system i wskazują na dopasowanie kandydata do roli, na którą aplikuje. Co ważne, nie ma tutaj ani dobrych, ani złych odpowiedzi. Nasze zadanie nie przekreśla udziału w dalszych etapach procesu rekrutacyjnego, ale jest cenną wskazówką dla nas i kandydata co do tego w jakim stopniu rola, na którą aplikuje, zapewni mu satysfakcję z wykonywanej pracy.
Senior Recruitment Marketing Specialist z firmy Transcom, Mateusz Jabłoński
Pasjonujący onboarding i szkolenia rozwijające
Gamifikacja jest często wykorzystywana w procesie wdrażania kandydata do pracy na stanowisku, jednak warto wiedzieć, że niektóre firmy stosują ich elementy podczas okresowych szkoleń czy aktualizowania wiedzy. Ciekawym rozwiązaniem jest taka forma grywalizacji w firmie, która umożliwi rywalizację ze znajomymi z pracy i zdobycie dodatkowych korzyści (np. premię, bon zakupowy na koniec miesiąca czy wolne godziny do wykorzystania).
Grywalizacja w rekrutacji — korzyści dla obu stron
Grywalizację stosują firmy nowoczesne, którym zależy na utrzymaniu zmotywowanej i wyszkolonej kadry. Gamifikacja jest inspirującym i pobudzającym do działania narzędziem w rekrutacji i szkoleniach. Do najważniejszych korzyści wynikających z jej stosowania można zaliczyć:
- jasny i czytelny feedback dla każdego kandydata biorącego udział w procesie,
- rozbudzanie zaangażowania i motywacji kandydatów,
- możliwość zaprezentowania przyszłych wyzwań związanych z pracą
- skuteczny sposób na realne i szybkie sprawdzenie umiejętności kandydata zawartych w CV.
Nowoczesne firmy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom pracowników. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie to właśnie pracownicy będą mieli największy wpływ na kształtowanie się kultury pracy. Większość organizacji podejmuje już starania, ukierunkowane na zwiększenie swojej konkurencyjności na rynku pracy, dlatego wybierz firmę, która pomoże Ci się rozwijać i czerpać satysfakcję z pracy.
Miałam okazję brać udział w rekrutacji w Transcomie z tą grą 😀 Mega. Wcale nie była łatwa.